המעצבים "קורנית דיגיטל" וצ'יהולי עיצבו חלל של בית כנסת ניו-יורקי

החברה הישראלית ואמן הזכוכית האמריקאי הנודע, חברו כדי להחיות את בית הכנסת המוכר ביותר בניו יורק תוך שימוש בצבעים עזים וטקסטיל שהודפס באופן דיגיטלי בישראל.

מתיחת הפנים של בית הכנסת המוכר ביותר בניו יורק. לאחרונה, עבר חלל של בית הכנסת בווסטהמפטון ביץ' בניו יורק (Hampton Synagogue) שינוי מרענן ואף מפתיע, והכל בתוך 7 ימים בלבד: המקום עוצב מחדש על ידי המעצב אדי ג'ייקובס שמוכר בעיקר בזכות המוזיאונים ובתי הכנסת שעיצב ברחבי העולם. ג׳ייקובס, הידוע כבעל יכולת לשלב בעיצוביו את המסורתי עם המודרני, הדיגיטלי והוויזואלי, חיבר בין האמן הבינלאומי הנודע דייל צ'יהולי לבין חברת קורנית דיגיטל הישראלית כדי ליצור יחד חלק משמעותי מהפרויקט הייחודי, שנצבע בגוונים שונים ומותאם גם לקהל הצעיר של הקהילה המקומית ואורחיו.

באי המקום יוכלו להתרשם מעיטורי הזכוכית הצבעוניים ומלאי החיים של צ'יהולי, שנחשב לאמן הזכוכית המפורסם ביותר בעולם, ועבודותיו מוצגות בכ-200 מוזיאונים ברחבי תבל. צ'יהולי וג'ייקובס הם גם אלו שתכננו והגו את עיצוב הפרוכת שהודפסה במדפסת הפרסטו מקס של קורנית דיגיטל בישראל (Kornit Presto MAX) והוטסה במיוחד לניו יורק, לשימוש הקהילה היהודית במקום – וכל זאת תוך שבוע ימים. את החיבור הלא שגרתי בין צ'יהולי לקורנית דיגיטל יצר המעצב אדי ג'ייקובס, שטס עד לביתו של צ'יהולי שבסיאטל על מנת לסגור איתו את פרטי הפרויקט. הפרויקט כולו נועד להנציח את זכרו של ניצול השואה ג'ק גורה שעל שמו קרוי בית הכנסת החדש.

באדיבות קורנית דיגיטל

לאחר מספר מפגשים, בחרו השניים עיצוב עם אופי יהודי. עם פרטי עיצוב הבדים, בהם הפרוכות ומפות השולחן, פנה ג'ייקובס לחברת קורנית דיגיטל, המפתחת ומייצרת מכונות להדפסה דיגיטלית לתעשיית האופנה והטקסטיל, שנעתרה בשמחה להשתתפות בפרויקט רב ערך זה.

בית הכנסת החדש בווסטהמפטון ביץ' בניו יורק (Hampton Synagogue) הוא מוקד משיכה רב עוצמה ליהודים מהעיר התוססת וגם מרחבי ארצות הברית וישראל. עד כדי כך, שגם ראשי ממשלה ישראלים לא ויתרו על ביקור סמלי במקום. בית הכנסת נחשב למשמעותי בחיי הקהילה היהודית בעיר עד כדי כך שהבמאי המפורסם סטיבן שפילברג הגיע לחנוך אותו לפני 30 שנה.

לדברי המעצב אדי ג'ייקובס, "היכולת לזהות ולחבר בצורה מדויקת בין החדש לישן, בין טכנולוגיה לאמנות עתיקה, הם אלה שמאפשרים לי לספר סיפור ייחודי ולהציג אמירה חזקה ומשמעותית בעיצובי. ההבנה של התרבות המשתנה והתאמת הפלטפורמות להעברת המסרים שלנו דרך טכנולוגיה, אמנות מרהיבה ודיגיטציה, הם אלה שיוצאים תמהיל כל כך ייחודי, כמו בית הכנסת בהמפטונס. קורנית דיגיטל היו בחירה מושלמת לפרויקט זה, והיה לי העונג לעבוד איתם החל משלב התכנון ועד לשלבי הביצוע".

באדיבות קורנית דיגיטל

"הטכנולוגיה מאפשרת לאמנים מכל התחומים לתת ביטוי ליצירה שלהם בעולמות הטקסטיל וכך גם בפרויקט מרגש זה", אומר גיל שביט, מנהל פיתוח עסקי בישראל של קורנית דיגיטל. "אנו שמחים לקחת חלק בפרויקט המיוחד חוצה היבשות הזה, בשיתוף עם אמן בעל שיעור קומה כמו דייל צ'יהולי וכמובן אדי ג'ייקובס, שיזם וחיבר בין הקצוות".

קורנית דיגיטל (NASDAQ: KRNT) היא מובילה עולמית בתחום אופנה דיגיטלית וטכנולוגיות ייצור. החברה יוצרת את מערכת ההפעלה לאופנה עם פתרונות מקצה לקצה הכוללים מערכות הדפסה דיגיטלית, סוגי דיו, מוצרי צריכה ואקוסיסטם גלובלי שמנהל תוכניות עבודה ומימוש. מתוך מטה החברה בישראל ומשרדים בארה"ב, אירופה ואסיה פסיפיק, קורנית דיגיטל משרתת לקוחות ביותר מ-100 ארצות ומדינות ברחבי העולם. למידע נוסף על האופן בו קורנית דיגיטל משנה את עולם האופנה והטקסטיל.

אדי ג'ייקובס הוא מעצב בינלאומי המתגורר בישראל והבעלים של סטודיו העיצוב Edward Jacobs Design ן-Berenbaum Jacobs Associates עם משרדים בישראל ובניו יורק. בתי הכנסת והמוזיאונים שעיצב ברחבי העולם זכו בפרסים ובהכרה על ידי בכירי התעשייה וכתבי העת המובילים. ג'ייקובס ידוע כבעל יכולת יוצאת דופן לשלב בעיצוביו את המסורתי עם המודרני, הדיגיטלי הוויזואלי כדי להעניק חוויות מעמיקות ורב חושיות עבור המבקרים הפוקדים את מייצגיו.

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *