שטיחים

איך לבחור שטיח – עבודת יד או מכונה?

ברוב הבתים והדירות בישראל יש שטיחים מעוצבים בסלון ובדרך כלל גם בחדרי השינה ובחללים נוספים. השטיח הוא פריט עיצובי מרשים וייחודי המעניק רובד נוסף בעיצוב הבית, הוא מעניק טאץ' עיצובי אחרון לחלל מסוים בנכס, בין אם רוכשים שטיחים עבודת יד או שטיחים המיוצרים במכונה. מעבר לטאץ' העיצובי השטיח יוצר תחושה ביתית נעימה ומרגיעה, נוח ללכת עליו ברגליים יחפות בעונת החורף הקרה, הוא יכול לשמש את הילדים כמשטח למשחקים וניתן לרבוץ עליו בנוחות.

ישראלים רבים המתכוונים לרכוש שטיח חדש לבית או לדירה מתלבטים בין שטיחים עבודת יד לשטיחים ארוגים במכונה, וכדי לסייע לכם לקבל החלטה נכונה ומשתלמת פנינו למומחים המנוסים כדי להבין אחת ולתמיד איך לבחור שטיח.

מהם היתרונות של שטיח לצורך עיצוב הבית?

בין אם רוכשים שטיחים עבודת יד ובין אם רוכשים שטיחים ארוגים במכונה, השטיח משמש כפריט מקורי לעיצוב הבית וחללי הפנים. שטיחים לבית מוסיפים צבע וחמימות בחדרים השונים כמו סלון וחדרי שינה, המראה שלהם דומיננטי ומעניק טאץ' אחרון לעיצוב הפנים, ושטיח משמש כמשטח נוח להליכה ברגליים יחפות בעיקר בחורף.

השטיח בסלון יכול ליצור מעין מסגרת לפינת הישיבה, אפשר להשתמש בשטיחים כדי להפריד בין חללים שונים בנכס, לדוגמה שטיח בין הסלון הפתוח לעבר המטבח היוצר הפרדה בין שני החללים הפתוחים זה לזה, ובחדרי הילדים השטיח משמש כמשטח למשחק ולהגנה מפני פציעות אם הילד נופל או מחליק במהלך המשחק.

חשוב לציין כי שטיחים מבטיחים גמישות עיצובית מאחר ויש שפע גדלים, טקסטורות, צבעים ומרקמים. בחירה נכונה של שטיחים עבודת יד או מכונה משדרגים את האווירה בבית או בדירה, הם מוסיפים צבע לחיים ויוצרים תחושה ביתית ונעימה יותר.

ההבדלים בין שטיחים עבודת יד לשטיחים ארוגים במכונה

שטיח עבודת יד נחשב ליצירת אמנות לכל דבר, הוא ארוג מחומרי גלם טבעיים ואיכותיים כמו צמר או משי, יש לו מראה אותנטי ייחודי ומרשים מאוד, ולרוב מחירו גבוה יותר מהמחיר של שטיח מכונה. שטיח עבודת יד עמיד לאורך שנים רבות ומעבר ליופיו הרב יש לו שווי כספי ההולך ומאמיר עם הזמן. שטיח מכונה הוא פריט עיצוב תעשייתי הארוג לרוב מחומרים סינתטיים, לכן מחירו נמוך יותר והוא פחות עמיד.

ההבדל העיקרי בין שטיח עבודת יד לשטיח מכונה הוא המראה, אפשר לזהות בקלות שטיח בעבודת יד בגלל המראה היוקרתי והאריגה האיכותית, השטיח עמיד מאוד וניתן להשתמש בו לטווח ארוך ללא בעיות, ויש גם אפשרות לתקן אותו על ידי מומחים. החיסרון העיקרי של שטיחים עבודת יד לעומת שטיחי מכונה הוא המחיר ועלויות התיקון.

מה הם היתרונות של שטיח עבוד יד לעומת שטיח ארוג במכונה?

שטיח עבודת יד מבטיח יתרונות רבים בהשוואה לשטיח מכונה, היתרונות העיקריים הם:

  • מראה יוקרתי וייחודי.
  • עיצוב אותנטי מרהיב.
  • איכות גבוהה.
  • עמידות לאורך שנים.
  • חומרי גלם טבעיים ואיכותיים.
  • שטיח עבודת יד נחשב לפריט אמנותי בעל ערך כספי.

כיצד ניתן לאבחן ולבדוק האם השטיח ארוג בעבודת יד?

בעבר היה קל יותר לאבחן שטיח עבודת יד אך כיום טכנולוגיות הייצור התקדמו ולרוב רק המומחים מסוגלים לבדוק האם מדובר בשטיח עבודת יד או מכונה. הסימנים לאבחון ולבדיקת שטיח עבודת יד הם סוג הסיבים, צבעים טבעיים, איכות ועדינות האריגה, צפיפות, סימני שחיקה בגב השטיח, א-סימטריה בקשרים, סגנון המעיד על אזור הייצור וסימנים תרבותיים ועוד.

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *