יתרונות האופניים חשמליים ביחס לכלי רכב וקטנועים

האופניים החשמליים הביאו את המהפכה התחבורתית האורבנית של שמירה על איכות הסביבה.

קורקינט חשמלי שונה מ אופניים חשמליים, כיום אנו רואים אותם בכל כביש ורחוב. ואכן, יש להם מספר יתרונות ביחס לרכב או אופנוע/ קטנוע וכן גם יתרונות ביחס לתחבורה ציבורית כגון רכבת, אוטובוס או הסעה לעבודה. ראשית, עלות לקילומטר נסיעה באופניים חשמליים היא אגורות בודדות לעומת העלויות של הדלק לקילומטר. חשוב לציין כי החישוב של עלות הנסיעה באופניים נעשה לאחר שכללו את כל ההוצאות של האופניים. החל מהחשמל, ירידת הערך, החלפת הסוללה אחת לשנתיים וכן תיקונים ושירותי תחזוקה כללית).

יתרון נוסף, הרכיבה על אופניים חשמליים מסייעים בשיפור ניכר ברמה של בריאות הלב ומערכות הדם, שיפור ברמת הפעילות גופנית, חיזוק שרירים ועצמות. כמו כן, יתרון חשוב נוסף של האופניים החשמליים ביחס למכוניות הוא שאין פקקים- לא מתעכבים בפקקים, וכמובן שאין צורך בחיפוש מתסכל של חניה. בנוסף, יתרון האופניים החשמליים נוחים לשימוש ולנסיעה, המהירות שלהם מרשימה, ומשקלם קל לנשיאה. כלומר האופניים החשמליים נוחים מאוד לשימוש ולתחזוקה ועם יכולת של טווח נסיעה מרשים של כ- 45 קילומטרים, בטעינה מלאה של הסוללה בזמן מועט של 6 שעות בלבד.

כאמור, אופניים חשמליות נפוצים ואהובים במיוחד בקרב הנוער והצעירים אך לא רק, משום שהם מהווים פתרון מצוין לאלו שאין להם רישיון נהיגה וכן נפוצים בתחום העבודה לעסקים, שליחים ועוד. אז כפי שהסברנו קודם, האופניים החשמליים מהווים תחבורה ירוקה וידידותית לסביבה עם דגש על היתרון הבולט של שמירה על איכות הסביבה.

כידוע, כלי רכב ממונעים הם אחד מהגורמים העיקריים לזיהום האוויר המסוכן לכולנו. אם ידוע לנו שבישראל יש פיקוח חזק ומוקפד שהביא לשיפור בכל הקשור למזהמים של המפעלים והתעשייה שרובם עברו לעבוד עם גז טבעי, הרי שהכלי רכב הרבים בכבישים מסוכנים לנו ומחמירים יותר את האוויר על ידי פליטת תחמוצת חנקן. ולכן, גם כאן רואים באופן ברור וחד משמעי את היתרון של אופניים חשמליים בסיוע להפחתת רכבים ממונעים מהכבישים ופתרון לסביבה ולזיהום האוויר, ויותר רוכבים מגלים בהם את הפתרון האידיאלי לנסיעה אורבנית עירונית נוחה, מהנה ובטוחה.

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *