מטבח חוץ

מטבחי חוץ – הטרנד הבא שכובש את הבית

בשנים האחרונות הפכו המרפסת, הגג והחצר לחלל בלתי נפרד מהבית שגם אותו רוצים לעצב, לכן יותר ויותר אנשים מוסיפים ספות חוץ או ספסלי ישיבה, מתקינים פרקטים, מוסיפים תאורה ואפילו  מרכיבים על אחד הקירות מכשירי טלויזיות ומקרנים.

כמובן שככל שהמרפסת, הגג והחצר גדולים יותר ומרווחים יותר, כך אפשר לנצל אותם בחכמה יותר ולבלות בחוץ יותר זמן ולנצל את הזמן הזה טוב יותר.

מה זה מטבח חוץ?

מטבח חוץ הוא מטבח המותקן במרפסת, על הגג או החצר במטרה להכין את האוכל ולבשל אותו מחוץ לבית. מטבחי חוץ כוללים את כל החיבורים לתשתיות ממש כמו במטבח פנימי: נקודות חשמל, גז ומים.

במטבחי חוץ ניתן להתקין עם כל האיבזור והאינסטלציה שיש במטבח פנימי: כיור, ברז, מנגל או גריל, כיריים, מקרר, מדיח ואפילו ארונות אחסון. כמובן שכל משפחה מתאימה לעצמה את גודל המטבח ואת המכשירים שיותקנו בו בהתאם לצרכיה, בהתאם ליכולת הכלכלית שלה וכמובן בהתאם לגודל החלל החיצוני שברשותה.

מטבח חוץ משנה את חווית האירוח

אם אי פעם הזמנתם חברים או משפחה לעל האש או ארוחת ערב במרפסת, בטח ידעתם שתפספסו חלק מהמפגש כי תהיו "קבורים בין הסירים", דואגים לחמם את המנות או לנקות אחר כך את הכלים. כך נוצר מצב שלמרות שאתם המארחים, את רב המפגש אתם מבלים בתוך הבית.

בעצם, התקנת מטבח חוץ פותרת את הבעיה הזו ויוצרת אחידות חברתית – כולם מכינים יחד את האוכל, מבשלים יחד, אוכלים יחד ואם צריך גם מנקים יחד. מדוע? כל מה שצריך נמצא במטבח שבחוץ ואין יותר צורך ללכת ולחזור ולהביא דברים מהמטבח שבתוך הבית. כך גם כשמסיימים את הארוחה, מפנים את השאריות לפח שבחוץ, שוטפים כלים בחוץ והבית עצמו… נשאר נקי ומסודר.

מטבחי חוץ
מטבח חוץ. צילום: ביתא עיצובים מתקדמים באלומיניום

4 יתרונות להתקנת מטבח חוץ

בשנים האחרונות הפכה התקנת מטבח חוץ לסמל סטטוס של ממש ויותר ויותר אנשים נהנים מהיתרונות הרבים שהוא מציע:

  1. הסוף לריחות – בישול או טיגון בתוך הבית גורמים לעיתים להתפזרות של ריחות פחות נעימים הממלאים את החדר ואף נדבקים אל הקיר ואל ארונות המטבח. בעת בישול במטבח חוץ, הריחות האלה מתפזרים באוויר במהירות ואין צורך לאוורר את המטבח.
  2. עמידות לאורך זמן – מטבחי החוץ עשויים מאלומיניום. זהו חומר קל משקל, העמיד בפני תנאי מזג האוויר וחסין בפני אש.
  3. תחזוקה פשוטה – מטבחי חוץ עשויים מאלומיניום וזו מתכת שמאוד קל לנקות. עם מעט מים וסבון ומטלית לחה, מעבירים ניגוב ומשטח העבודה יהיה כמו חדש.
  4. מטבח בעל מראה מעוצב –את מטבח החוץ תוכלו לעצב בקלות בצבעים שונים עם מכשירים שונים באמצעות חיפוי בקליק וכך להתאים אותו למראה המרפסת, הגג או החצר.

לסיכום, מטבחי החוץ הופכים את חווית האירוח הקולינרית למפגש חברתי מהנה שיגרום לכולם לרצות ולהתארח אצלכם בכל שבת ובכל חג.


הכתבה באדיבות ביתא עיצובים מתקדמים באלומיניום –
4594*

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *