פרגולות וחיפויים – תוספת מתבקשת בשנת 2022

בחודש מרץ הקרוב תיכנסנה לתוקפן תקנות הבניה החדשות המחייבות כל בניין חדש לעמוד בת"י 5281 לבניה ירוקה. כמו כן מבנים ישנים יעברו שדרוגים ושיפורים לצורך התאמתם לבניה הירוקה המתקדמת שהינה בניה חכמה, חסכונית ועקב כך המובילה בתחום הבניה היום. עקרונות הבניה הירוקה מתחילים כבר בשלב התכנון -באיזו נקודה להעמיד את המבנה ובאיזו זווית, ולא פוסחים על שלב האדריכלות ועיצוב הפנים- ובתוכו גם התקנת מערכות הפעלה חכמות, פתרונות הצללה ועיצובים ירוקים בתוך הבית.

השתלבות הבניה הירוקה בארץ

'בניה ירוקה 'אינה מושג חדש אבל היא עדיין לא מוטמעת בתחום הבניה כפי שצריך. תחום הבניה בארץ ובעולם הוא תחום מסורתי שקשה לשנות בו דרכי עבודה, ולכן הבניה הירוקה- חכמה וחסכונית ככל שתהיה, מחלחלת באיטיות רבה אצל היזמים והקבלנים. כיום קיימים בארץ כ-1000 בניינים בלבד המוגדרים כמבנים ירוקים, והתקנות החדשות באות לשנות זאת. מטרת התקנות היא להגדיר תקן בנייה אחיד לכל אנשי המקצוע בתחום עם התחייבות על בנייה איכותית ורמה גבוהה במיוחד. כמו כן מעבר תחום הבניה לבניה ירוקה יביא לחיסכון משמעותי בתהליך הבניה עצמו ולאחר מכן בתפעול המבנה.

הבניה הירוקה מתחילה בשלב התכנון של המבנה אך לא באה לסופה כאשר המבנה מוכן לאכלוס. חלק עיקרי בשיטת הבניה הוא הטמעת החשיבות של חיים ירוקים ובריאים בהווה ובעתיד על ידי התקנת מערכות תפעול חכמות, פתרונות הצללה, ניצול ושימוש מקסימלי במשאבי טבע בלתי מתכלים כמו שמש ורוח, חיסכון במים , מיחזור ועוד. אדריכלות ירוקה היא חלק נכבד וחשוב בבניה הירוקה- בחירת מערכות, תשתיות ועיצובים שיסייעו לחסוך באנרגיה בצורה משמעותית.

אדריכלות ירוקה ועיצוב חכם

האדריכלות הירוקה כאמור, עוסקת בעיצוב הדירות בצורה פרקטית וחסכונית. הדגש הוא על בידוד, מערכות תפעול חכמות ופתרונות הצללה שונים. כאן נכנס לתמונה מרכיב חשוב במיוחד- האלומיניום. האלומיניום פופולארי במיוחד בתחום הבניה כאשר הוא משמש בעיקר למסגור חלונות ודלתות. בנוסף לכך, וכחלק מהבניה המתקדמת והחסכונית – ניתן לשלב פרגולות מאלומיניום בבתים פרטיים, בנייני מגורים ואף חיפויי פנים וחוץ מאלומיניום כאמצעי בידוד דקורטיבי.

היתרונות של האלומיניום הינם רבים והוא משתלב היטב בעיצוב הבית בשיטת הבניה הירוקה- עמידותו לאורך שנים מפני פגעי מזג האוויר השונים והעובדה שהוא אינו מצריך תחזוקה שוטפת הופכים אותו להשקעה עתידית משתלמת. החומר עצמו אינו מחליד ולכן תדירות ההחלפה של פרגולה מאלומיניום היא נמוכה באופן משמעותי ביחס לפרגולות העשויות מחומרים אחרים. לפרגולות אלה ניתן להוסיף מערכות הפעלה חכמות ועל ידי כך לחסוך בהוצאות החשמל והתאורה ולנצל את התאורה הטבעית של השמש ואת האוויר מבחוץ.

דרך נוספת לשלב אלומיניום בעיצוב של הבית היא בהוספת חיפויי פנים או חיפויי חוץ דקורטיביים. האלומיניום הינו חומר קל משקל ונוח להתקנה מהירה ואפשרויות העיצוב היום הן רבות כך שניתן להוסיף חיפוי אלומיניום כשכבת בידוד דקורטיבית אפילו במראה של עץ טבעי- המראה הכפרי עם היתרונות של האלומיניום וכמה שפחות פגיעה במשאבי הטבע המתכלים.

חודש מרץ נמצא כבר מעבר לפינה וזה בדיוק הזמן המתאים הן של אנשי המקצוע בתחום הבנייה והן של דיירים פרטיים לבדוק איך הם יכולים לשדרג ולשפר את המבנה שלהם על מנת לעמוד בתו תקן לבניה ירוקה ולשפר את איכות החיים במבנה עצמו ומחוצה לו.

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *