מכניסים את הגרפיטי הביתה

כבר מזמן הכנסנו לעיצוב של הבית פריטי עיצוב וסגנונות עיצוב שעד לא מזמן היו מקובלים לעיצוב מחוץ לבית בלבד. שלטים, כיתוב ומשפטים שונים החלו להופיע בכל החדרים ואפילו צביעת הקיר בטקסטורה של בטון או חספוס של קיר חיצוני היא אופציה שהרבה אנשים בוחרים לתוך הבית שלהם. אז למה שלא נכניס גם קצת גרפיטי הביתה?

מאת: שיר זלצמן, אמנית ישראלית

גרפיטי – לא רק קשקושים על הקירות

כשאומרים גרפיטי לרוב חושבים על קשקושים שונדליסטים עשו באמצע הלילה עם ספריי על קירות במקומות ציבוריים. האמת היא שזה כבר מזמן לא זה. ההגדרה של גרפיטי היא בכלל כתובת של אותיות שהכוונה שמאחוריהן היא הבעת דעה, רמון או ביטוי עצמי. והגרפיטי בשנים האחרונות הפך לאמנות של ממש שמייצגת לא מעט אמנים.

המקור של המילה הוא יווני והפירוש שלה הוא לכתוב וגם קווי צבע. אם נחבר בין שני הפירושים נקבל- לכתוב בקווי צבע. שזה בדיוק מה שהגרפיטי של היום מייצג. אם נדייק, לאמנות הגרפיטי שמקובלת היום ברחובות (אפילו בחלק מהמקומות באישור משטרתי ובאופן חוקי) קוראים פוסט גרפיטי והיא מורכבת מכיתוב בספריי צבע, צבע שנצבע במברשות, רולרים, וגם תוספת של סטיקרים צבעוניים ושימוש בחלקים בקירות כחלק מיצירת האמנות עצמה.

Graffiti sky – ציור גרפיטי שיר זלצמן

מכניסים את הגרפיטי הביתה

הכוונה היא בהחלט לא לקחת פחית של ספריי ולהתחיל להתיז על קירות הבית או לתת לילדים שלכם להביע את הכעס והאגרסיות שלהם על ידי ציור חופשי על הקירות בחדרים שלהם, אלא להכניס את הגרפיטי- יותר נכון את הפוסט גרפיטי, בצורתו האמנותית והמעוצבת אליכם הביתה.

ממש כמו שלט של מילים או אותיות שהשתלבו בחדרים שונים, טקסטורה מחוספסת שנכנסה למרחב הביתי, גם לגרפיטי יש מקום ואפשר לשלב אותו בכמה מקומות או במקום אחד לבחירתכם.

  • גרפיטי בחדר הילדים או המתבגרים – בחירת חלק בקיר שתוחמים אותו במסגרת ורק שם מותר לצבוע. רצוי לתכנן מראש מה מתכוונים לכתוב ולצייר, לרכוש ספריי איכותי וסטיקרים שאוהבים ולתת לילדים יד חופשית.
  • שימוש בשבלונות- גרפיטי לא חייב להיות מקושקש וחסר שליטה. אפשר לרכוש שבלונות או לייצר שבלונות בצורות שאוהבים ולרסס עם ספריי או עם צבע וליצור שילוב של אותיות וצורות. אפשר לצבוע אותן במדויק או לתת לחלק לנזול ולייצר אווירה של גרפיטי על קיר חיצוני.
Chasing rainbows – ציור גרפיטי. שיר זלצמן
  • שילוב של אותיות מוכנות – אותיות מוכנות אפשר לקנות בכל חנות עיצוב כאותיות בודדות או כמילים. תלו אותן במרכז הקיר ואת התוספות שלכם הוסיפו מסביב בצבע או בציור או בכתיבה. גם כאן מומלץ לתכנן מראש.
  • ציורי גרפיטי – בין אם מדובר בפוסטר של יצירות גרפיטי של אמני רחוב או ציורים של אמנים ישראלים בסגנון גרפיטי- שילוב של מברשות צבע, מריחות של שפכטל ואיורי פחם- תוספת אמנותית שכזו תעורר גם קיר לבן לגמרי לחיים.

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *