סופחי לחות לגידולים הידרופוניים- למצא את מלוא הפוטנציאל של יבול הצמחים

אנשים וחקלאים רבים המגדלים צמחים הידרופוניים שונים בדרך כלל מקפידים במיוחד על התאמת הרמה של הטמפרטורה והלחות היחסית כדי למקסם את יבול הצמחים. אך לא כולם מבינים כי השילוב בין הטמפרטורה והלחות היחסית הוא הגורם המרכזי בכמות אדי המים שהצמח יפלוט מהעלים אל האוויר, וזאת כדי לווסת את הטמפרטורה של עצמו.

כאמור, צמחים משתמשים במאגרי המים שברשותם כדי לשמור על טמפרטורה מאוזנת. צמחים מוצצים מים דרך שורשיהם, רק כדי לזרוק את הרוב המכריע של המים בחזרה אל האוויר כאדי מים דרך נקבוביות קטנטנות בעלים שלהם. כמו כן, מגדלים מקצועיים משתמשים במערכות תאורה שונים באמצעות נורות לד קוונטיות כבר בשלבי הגידול הראשונים. לצמחים הצעירים והשבריריים מערכות שורשים חלשות. לכן הם צריכים לקחת יותר מים מהסביבה ולהתמקד בפיתוח שורשים חזקים בעוד שרמות של לחות יחסית גבוהה מסייעת לתהליך. כמו כן, צמחים בשלב הפריחה המוקדם זקוקים לרמות לחות נמוכות. ולכן מגדלים מקצועיים משתמשים ביבשן סופח לחות, כדי לווסת את רמת הלחות.

נורות לד – בנוסף לטמפרטורה יש צורך בתאורה מתאימה, מכיוון שקיימים סוגים רבים של תאורה לגידולים הידרופוניים ולכן ראשית יש להבחין בין תאורה לגידול בחממות לבין תאורה לגידול בסביבה מקורה. תאורה בחממות נועדה לקצר את מחזורי הגדילה או לספק תוספת של שעות אור, בעוד שתאורה בסביבה מקורה נועדה לשמש תחליף מוחלט ואופטימלי לאור השמש. כאשר אין למגדלים אפשרות לגדל בשטחי טבע פתוחים או בחממות, ההחלטה החשובה ביותר שעליהם לעשות היא בחירת תאורה שתוכל לספק לצמח תחליף אופטימלי לאור השמש. צמח ללא אור גווע ונובל. חשוב להתאים מהיצע הנרחב של מגוון מנורות LED קוונטיות המותאמות לכל שלבי הגידול, אשר יאפשרו לכל מגדל ליהנות מגידול צמחים ללא תלות באור השמש ולהניב יבול בכמות נאה יותר. לפיכך, כאשר מספקים לצמח מאזן יחסים נכון בין הטמפרטורה והלחות היחסית שבאוויר, המצב ישמור על יחס מאוזן בין אדי המים שבעלי הצמח, לבין אדי המים שבאוויר.

סופח לחות –  במילים אחרות, מצב מאוזן של טמפרטורה ולחות, יגדיל את פעילות הצמח בעשרות אחוזים ובכך ישפר את צמיחתו ויגשים את מלוא הפוטנציאל שלו במהלך הפריחה .

 

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *