מהו יבשן סופח לחות ומתי יש צורך בו?

סופח לחות המוכר גם בשמות נוספים חלופיים כמו למשל: יבשן לחות, מווסת לחות, קולט לחות, מסיר לחות, מוריד לחות, מייבש לחות ועוד. כמו כן, סופח לחות הוא מכשיר חשמלי המפחית את הלחות באוויר שבחלל וכן שומר על רמת הלחות באופן מבוקר. כמו כן, חשוב לדעת כי מטרתו העיקרית של הסופח לחות היא להוריד את רמת הלחות שבאוויר בחללים סגורים או שהאוורור בהם הוא חלש כמו במרתף, משרד, חלל לאחר הצפה שהמקום בו רווי מים.

ניתן לומר כי לחות למעשה היא אדים של מים הנמצאים באוויר, ותפקידו של יבשן סופח לחות הוא להפריד בין המים לאוויר באופן מבוקר, כלומר, לשאוב את האויר שבסביבת המכשיר לתוך המכשיר, לנקז את אדי המים ולשלוח את האוויר היבש בחזרה אל הסביבה. המים המנוקזים אינם מותאמים לשתייה ומוגדרים כמים אפורים ולכן יש להשליך אותם, או לחלופין להשתמש להשקיה.

נורות לד – כיצד נבחר את סופח הלחות המתאים ביותר לצרכים שלנו? כאשר אנו הולכים לבחור את הסופח לחות המתאים, עלינו לדעת שהתאמת ההספק של סופח הלחות לגודל החלל ולרמת הלחות שבאוויר זה הכי חשוב. מכיוון שהספק הסופח מאופיין ע"י כמות המים שהוא מסוגל לספוח מהאוויר בחלל החדר במשך 24 שעות. כמו כן, כמות המים שהסופח לחות מסוגל לאגור במשך 24 שעות משתנה בהתאם לדגם וכן גם לנתוני זרימת האוויר במטרים מעוקבים, שהמאוורר שבתוך המכשיר יכול למשוך לתוכו בשעה יש השפעה על יכולת ההספק, משום שככל שיש יותר אוויר שחודר למכשיר, כך פעולת הספיחה של הלחות מתבצעת ביעילות גבוהה יותר. גורם נוסף המשפיע על יכולת ההספק של המכשיר לפנות את הלחות שבאוויר כלומר רמת הלחות והטמפרטורה שבחדר, כלומר ככל שרמת הלחות שבחדר עולה, היכולת של המכשיר לספוח לחות עולה גם כן. כמו כן, ככל שרמת הלחות שבחדר יורדת, היכולת של המכשיר לספוח לחות יורדת גם כן. כלומר, היכולת של המכשיר לספוח לחות תלויה באופן ישיר ברמת הלחות והטמפרטורה שבאוויר. ניתן לומר שככל שרמת הלחות בחלל החדר עולה או יורדת, כך גם ביצועי סופח הלחות עולים או יורדים בהתאם ולכן חשוב מאוד לבדוק את נתוני היצרן שיהיו מתאימים לסטנדרטים שנקבעו בתעשייה, וכן חשוב לא פחות לבחון את נתוני זרימת האוויר על מנת שיתאים ויעשה את המיטב בחלל החדר שלנו.

 

המאמר בחסות חדשות bignews

 

About the author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *